PERANCANGAN VIDEO PROMOSI UNIVERSITAS ADZKIA DI KOTA PADANG
DOI:
https://doi.org/10.56127/jushpen.v3i2.1580Keywords:
perancangan, video promosi, universitas adzkia, design, promotional video, Universitas AdzkiaAbstract
Video production is a stage that requires attention to detail and creativity. The use of appropriate equipment, good lighting, and capturing images from various engaging angles can enhance the visual quality of the video. The aim of this research is to identify the key elements that should be included in a promotional video for Universitas Adzkia to effectively attract prospective students in Padang City. The method used in this research is descriptive qualitative. The findings indicate that the promotional video for Universitas Adzkia already demonstrates many positive elements, but some adjustments in format, style, duration, quality, and distribution strategy are necessary to achieve higher effectiveness and optimally attract prospective students.
References
Abdillah, F. (2017). Perancangan Video Profile Sebagai Media Promosi Stmik Cic Dengan Teknik Motion Graphic Menggunakan Perangkat Lunak Komputer Graphic. Desain Komusikasi Visual Dan Multimedia, 7(1).
Abdillah, F., Adhiguna, D., & Sevtiana, A. (2017). Perancangan Video Profile Sebagai Media Promosi Stmik Cic Dengan Tehnik Motion Graphic. Jurnal Digit, 7(1).
Ayuningsih, E., Gunawan, I., Ilustrator, A., & Graphic, M. (2022). Perancangan Video Animasi Sebagai Sarana Promosi Berbasis Motion Graphic Pada Taufiq Ponsel. Jurnal Senashtek.
Benny. (2020). Perancangan Simulasi Kampus Stmik Ibbi Berbasis Multimedia Dengan Metode Multimedia Development Life Cycle. Jurnal Ilmiah Core It, 9(1).
Blessilla, B. P., Samodra, J., & Sutrisno, A. (2021). Perancangan Desain Asset Dan Environment Game 3d “Road To Campus.” Jolla: Journal Of Language, Literature, And Arts, 1(9). Https://Doi.Org/10.17977/Um064v1i92021p1171-1187
Cilla, N. A. V., Rachman, A., & Kurniawan, R. A. (2023). Perancangan Video Motion Graphic Labuan Bajo Sebagai Media Promosi Destinasi Wisata. Artcomm : Jurnal Komunikasi Dan Desain, 6(2). Https://Doi.Org/10.37278/Artcomm.V6i2.659
Crestiani, N. (2023). Perancangan Video Promosi Pantai Parang Semar Sebagai Tempat Wisata Keluarga. Sainsbertek Jurnal Ilmiah Sains & Teknologi, 3(2). Https://Doi.Org/10.33479/Sb.V3i2.222
Effendi, M. Y., & Sutrisno, A. (2021). Perancangan Video Animasi 2d Meru Untuk Mengenalkan Cerita Rakyat Lumajang Beserta Kekhasan Daerahnya. Jolla: Journal Of Language, Literature, And Arts, 1(10). Https://Doi.Org/10.17977/Um064v1i102021p1377-1394
Fadhly Abdillah, Damar Adhiguna, A. S. (2017). Perancangan Video Profile Sebagai Media Promosi Stmik Cic Dengan Teknik Motion Graphic Menggunakan Perangkat Lunak Komputer Graphic. Desain Komusikasi Visual Dan Multimedia.
Fadilah, R. Y. N., Sutrisno, A., & Samodra, J. (2022). Perancangan Video Promosi Pariwisata Kabupaten Jembrana. Jolla: Journal Of Language, Literature, And Arts, 2(8). Https://Doi.Org/10.17977/Um064v2i82022p1095-1110
Hendrisusanto, D., Grace, D., & Nurdin, N. (2019). Implementasi Skechup Dan Lumion Dalam Perancangan Media Promosi Kampus Berbasis Multimedia. Jurnal Elektronik Sistem Informasi Dan Komputer (Jesik), 5(2).
Lubis, R. Kartika, Zein, A., & Salsabiela, I. (2023). Perancangan Cinematic Video Sebagai Media Promosi Kampus Ii Stmik Pelita Nusantara Lubuk Pakam. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat Nusantara, 4(3). Https://Doi.Org/10.55338/Jpkmn.V4i3.1194
Magh’firoh, R. H., Nugroho, Y. W., & Samuel, K. E. (2022). Perancangan Video Promosi Kawasan Wisata Pantai Bantol Kabupaten Malang. Artika, 6(2). Https://Doi.Org/10.34148/Artika.V6i2.558
Mieska Rachmadina Lubis, Khairani, S., & Rismayanti, R. (2022). Perancangan Video Promosi Dengan Teknik Camera Movement Terhadap Efektivitas Penggabungan Video. Journal Of Computer Science And Informatics Engineering (Cosie). Https://Doi.Org/10.55537/Cosie.V1i3.179
Novi, K., Pratiwi, K., Suryana, J., Nyoman, N., & Witari, S. (2020). Perancangan Video Promosi Perahu Wisata Di Pantai Penimbangan, Singaraja, Bali. Jurnal Pendidikan Seni Rupa Undiksha, 10(2).
Putra, M. H., H, P. W., & Yudani, H. D. (2015). Perancangan Video Promosi Street Food Semarang Untuk Mendukung Pariwisata Di Kota Semarang. Jurnal Dkv Adiwarna, 1(6).
Rizal, M., Butsiarah, B., & Pahany, M. A. (2021). Perancangan Animasi Motion Graphic Sebagai Media Promosi Stmik Akba. Journal Of Information System Management (Joism), 3(2). Https://Doi.Org/10.24076/Joism.2021v3i2.514