THE INFLUENCE OF PROMOTION AND SERVICE QUALITY ON THE PURCHASE DECISION OF BAKMI DUA SAUDARA

Authors

  • Iis Noviyanti Pamulang University
  • Lia Asmalah Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Pamulang
  • Juwita Ramadani Fitria Fakultas Ekonomi dan Bisnis, Universitas Pamulang

DOI:

https://doi.org/10.56127/ijme.v3i2.1288

Keywords:

Promotion, Service Quality, Purchasing Decisions

Abstract

This research aims to partially and simultaneously determine the influence of promotion and service quality on purchasing decisions. The object of this research is consumers of Bakmi Dua Saudara, located in Gunung Sindur District, Bogor Regency. The sample formulation was based on the Slovin formula, namely 71 respondents. This research method is Multiple Regression Analysis with SPSS version 26. The results of this research are that partial promotion has a significant effect on purchasing decisions. Service quality partially has a significant effect on purchasing decisions. Promotion and service quality significantly affect purchasing decisions; the coefficient of determination value is 37.6, with 37.6% of the variation in purchasing decisions being explained by promotion and service quality together, other factors influence the remainder.

References

A Hamdat, D. Oktaviani, & KW Nalle. (2020). Jurnal Manajemen dan Organisasi Review (Manor).

Afandi, P. (2018). Manajemen Sumber Daya Manusia (Teori, Konsep dan Indikator). Riau: Zanafa Publishing.

Alma, B. (2013). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.

Arianty, N. (2016). Pengaruh Promosi dan Merek terhadap Keputusan Pembelian. Prosiding Dies Natalis Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Universitas Sumatera Utara, 4(2), 76–87.

Assauri, S. (2017). Manajemen Pemasaran. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.

Bassi, A., Pramajaya, J., & Rizqi, M. (2022). Peranan Strategi Pemasaran Dalam Meningkatkan Volume Penjualan di The Excel Ton Hotel Palembang. Motivasi: Jurnal Manajemen dan Bisnis, 7(2), 109-121.

Damayant, A. F., & Indriani, F. (2021). Analisis Pengaruh Kualitas Layanan, Persepsi Terhadap Harga dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Jasa (Studi Pada Pengguna Layanan Pengiriman Barang J&T Express). Diponegoro Journal of Management, 10(3).

Gimon, H. P., Tinangon, J. J., & Affandi, D. (2018). Analisis Sistem Akuntasi Pelaksanaan APBDes Pada Pemerintah Desa Kopandakan I Kecamatan Kota Mobagu Selatan Kotamobagu. Going Concern: Jurnal Riset Akuntansi, 13(20).

Gusnawati, R. (2018). Pengaruh Disiplin Kerja Terhadap Prestasi Kerja Karyawan Pada PT. Perintis Perlindungan Instalasi Listrik Nasional (PPILN) Area Kabupaten Bandung. Doctoral Dissertation, Perpustakaan.

Hasibuan, Malayu S. P. (2019). Manajemen: Dasar, Pengertian, dan Masalah. Jakarta: Bumi Aksara.

Hery. (2019). Manjemen Pemasaran. Pt Grasindo: Jakarta.

Khairani, I. (2016). Pengaruh Earning Per Share (EPS) dan Deviden Per Share Terhadap Harga Saham Perusahaan Pertambangan Yang Terdaftar di Bursa Efek Indonesia (BEI) Tahun 2011-2013. Jurnal Manajemen dan Keuangan, 5(2), 566-572.

Kotler, P. (2012). Marketing Management Edisi 14, Global Edition. Pearson Prentice Hall.

Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing Management (14th ed.). United States: Pearson.

Manullang, M. (2019). Dasar-dasar Manajemen Bagi Pimpinan Perusahaan. Jakarta: Gajah Mada Press.

Maria, Y. (2022). Analisis Faktor-faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Sepeda Motor Merk Honda Scoopy Di Dealer Astra Motor Berau. Accountia Journal (Accounting Trusted, Inspiring, Authentic Journal), 6(2), 276-287.

Pakpahan, M. (2018). Strategi meningkatkan minat beli ulang aptek terhadap produk obat PT Novell Pharmaceutical Labs Medan. JUMANT, 6(1), 49-56.

Revaie, R. B. P. (2021). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Loyalitas Konsumen Pakaian Wanita Merk Simpalicity di Kota Pontianak. Doctoral Dissertation, Universitas Muhammadiyah Pontianak.

Rosidin, M. A. (2021). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Kartu Seluler Telkomsel di Lumajang.

Setyo, P. E. (2017). Pengaruh Kualitas Produk dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen Best Autoworks. Jurnal Manajemen dan Start-Up Bisnis, 1(6), 755-764.

Siow (2013). Jurnal pengaruh promosi dan kualitas pelayanan terhadap keputusan pembelian sepeda motor Honda pada CV Berkah Abadi, Oktober 2016, Bandung.

Sirait, E. A., & Candiwan, C. (2020). Evaluasi Hubungan Antara Electronic Word Of Mouth Terhadap Purchase Intention Pada Pengguna Instagram. eProceedings of Management, 2020, 7(3).

Sugiyono. (2014). "Metode Pengumpulan Data". Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Pendidikan dan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta.

Taviya, V., & Suryana, H. P. (2022). Pengaruh Celebrity Endorsement, Testimoni, dan Kualitas Layanan Terhadap Keputusan Pembelian di Aplikasi Shopee. Doctoral Dissertation, Universitas Pasundan Bandung.

Virenabia, C., & Oktafani, F. (2018). Pengaruh Electronic Word Of Mouth (EWOM) Sebagai Media Promosi Terhadap Minat Beli Pada Followers Instagram Bandung Makuta. eProceedings of Management, 5(1).

Zakaria, G., Mudian, D., & Riyanto, P. (2018). Pengaruh Latihan Plyometrics Jump To Box Terhadap Peningkatan Power Tungkai Siswa Kelas x Pada Permainan Bola Voli. Biormatika: Jurnal Ilmiah Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, 4(01).

Downloads

Published

2024-05-20

How to Cite

Noviyanti, I., Asmalah, L., & Fitria, J. R. . (2024). THE INFLUENCE OF PROMOTION AND SERVICE QUALITY ON THE PURCHASE DECISION OF BAKMI DUA SAUDARA. International Journal Management and Economic, 3(2), 40–47. https://doi.org/10.56127/ijme.v3i2.1288

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.