THE EXAMINING OF EFFECTIVENESS ENGLISH TEXTBOOK IN INDONESIAN NEW CURRICULUM FOR ELEMENTARY SCHOOL

Authors

  • Abdul Syahid Institut Agama Islam Negeri Palangka Raya
  • Aulia Safitri Institut Agama Islam Negeri Palangka Raya
  • Nisla Jumiati Institut Agama Islam Negeri Palangka Raya
  • Ratu Ayu Nurindraswari Institut Agama Islam Negeri Palangka Raya
  • Nabila Nur Azizah Institut Agama Islam Negeri Palangka Raya
  • Siti Jubaidah Institut Agama Islam Negeri Palangka Raya

DOI:

https://doi.org/10.56127/jukim.v3i03.1258

Keywords:

language textbook, 4th learners, student's development, curriculum

Abstract

Buku pelajaran memegang peranan penting dalam proses belajar-mengajar di kelas. Tentunya buku yang dipilih juga harus dapat memenuhi kebutuhan belajar siswa dan dapat mengasah pengetahuan siswa dalam pelajaran. Oleh karena itu, kami menulis laporan penelitian ini agar dapat membantu para guru dalam memilih buku pelajaran yang tepat bagi para siswanya. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui kelebihan dan kekurangan dari buku teks "My Next Words" untuk kelas 4 SD. Kelebihan dan kekurangan buku ini akan menjadi bahan perbaikan untuk edisi berikutnya dan sebagai pengembangan materi yang disajikan dalam buku teks tersebut. Penelitian ini dapat memberikan masukan yang berharga bagi penulis untuk meningkatkan konten dan metode pembelajaran dan untuk mengevaluasi buku teks ini

References

Ahmadi, Azam, and Derakhshan, Ali. EFL Teachers' Perceptions towards Textbook Evaluation, ACADEMY PUBLICATION, 6(1), 260-267

Ota, Tatsukidan. Sanders, Danielle. A Critical Review of New Interchange Book Series: Advantages and Disadvantages, Applied Linguistics Research Journal, 3 (1), 1-10

B. Radic-bojanic, Biljana, and P. Topalov, Jagoda. Textbooks in the EFL classroom : Defining. Asessing, and analyzing, collection of papers of the faculty of philosophy, DOI:10.5937/ZRFFP46-12094

F. Claxton, Amy. Developmental Trends in the Creativity of School-Age Children, Creativity Research Journal, 17(4), 327-335

Sarifah, Vina dan Karlina Ambarwati, Evi. An Analysis of the English Textbook “My Next Word Grade 4” for the Elementary School, Jurnal Pendidikan dan Konseling, 5(1), 3448-3455

Mohammadia, Mohammad dan Abd, Heidar. Textbook Evaluation: A Case Study, Procedia – Social and Behavioral Sciences 98 (2014) 1148-1155

Kırkgöz, Yasemin. Evaluating the English textbooks for young learners of English at Turkish primary education, Procedia social and behavioral sciences 1 (2009), 79-83

Baig, Sana et al. A Content Analysis of English Textbook of Punjab Textbook Board of Grade 8 in Pakistan, Sage Open (2021), 1-8

Rafi, M Zidan, Qamariah, Zaitun. A Literature study on the implementation of merdeka curriculum, jurnal riset rumpun ilmu bahasa, 2(2), 153-167

Downloads

Published

2024-05-09

How to Cite

Syahid, A. ., Safitri, A., Jumiati, N., Nurindraswari, R. A. ., Azizah, N. N. ., & Jubaidah, S. . (2024). THE EXAMINING OF EFFECTIVENESS ENGLISH TEXTBOOK IN INDONESIAN NEW CURRICULUM FOR ELEMENTARY SCHOOL. Jurnal Ilmiah Multidisiplin, 3(03), 51–56. https://doi.org/10.56127/jukim.v3i03.1258

Similar Articles

<< < 1 2 3 

You may also start an advanced similarity search for this article.

Most read articles by the same author(s)

Obs.: This plugin requires at least one statistics/report plugin to be enabled. If your statistics plugins provide more than one metric then please also select a main metric on the admin's site settings page and/or on the journal manager's settings pages.